torstai 5. syyskuuta 2013

9 päivää

Tänään on torstai. Eli lähtöön on aikaa yhdeksän päivää. Aika hurjaa. Kävin viime viikolla ostamassa Biltemasta muutaman tyhjiöpussin, joista siis saa rullaamalla ilmat pois ja vaateet pakattua vähemmän tilaa vieden. Pakkaamista olen ajatellut, mutta ajatuksista tekoihin siirtyminen ei ole vielä onnistunut. Syytän siitä töissä käymistä. Olen viimeisen parin viikon aikana tehnyt aika paljon lisätunteja töissä, jotta on sitten käyttörahaa Itävallassa. Vielä olis viisi työvuoroa ennen lähtöä.

Jonain päivänä mä vielä matkustan A380:lla.
Vanhempani tulevat viikonloppuna käymään ja katsotaan vielä jotain tavaroita läpi. He tulevat syyslomalla käymään Itävallassa, tuoden mm. mun lumilautani mukanaan. Se meinaa myös sitä, että mun pitäis löytää mun laskuvaatteeni jostain. Samoin ohjelmassa olis kämpän siistimistä.

Länsi-Afrikan rannikkoa, matkalla Brasiliaan.


Viime viikonloppuna olin Tampereen alueen AFS-vaihtareiden tuloleirillä ja kivaa oli. Muut vapaaehtoiset on huipputyyppejä ja uudet vaihtarit ja kesällä vaihtovuodeltaan palanneet suomalaiset kans. Oli hauska nähdä samoja tyyppejä, joille olin toukokuussa 2012 pitämässä lähtövalmennusta. :D Niin se aika menee. Toisaalta myös hauska kun voi kertoa itsekin lähtevänsä ihan lähipäivinä uudestaan vaihtoon. Sain myös Salzburgista mailia, vahvistuksen asuntolahuoneesta ja huoneen numeron. Vielä pitäis laittaa talon isännälle viestiä ja kysyä milloin voin noutaa avaimen. Kurssijuttujakin olen jonkin verran vielä pohdiskellut. Vaikka mitä mielenkiintoista löytyisi, mutta jotenkin tuntuu turhalta hamstrata kursseja ja toisaalta taas mulla on Suomessa tulossa sivuainekursseja jo sen verran, että 180op kandintutkinto lienee 230op tutkinto tms. :D

Lisäksi mulla on jo pieniä reissusuunnitelmiakin. Suunnittelin jossain vaiheessa käyväni syyskuun lopussa Hollannissa yhtä kaveria moikkaamassa, mutta se ei onnistukaan. Nyt olen kallistumassa pienen Geneve-reissun kannalle. Tilannehan on siis se, että 21.9 asti asustelen Salzburgissa hostellissa ja asuntolahuoneeni saan vasta 1.10 jolloin myös yliopiston kurssit alkavat. Siihen väliin mahtuisi pieni reissu niin saisi vähän vaihtelua. Lisäksi pääsenjatkamaan AFS-uraani myös Itävallassa osallistumalla returneeleirille 21-22.9 ja lisäksi saan toimia italialaisen oppilaan tukihenkilönä. Aika hienoa.

Sen lisäksi oon lähdössä marraskuun alussa käymään Tanskassa. Lentoja en tosin ole varannut vielä. Summer Summitissa paikalliset vapaaehtoiset hehkuttivat heidän UddannelsesBazar-vapaaehtoiskoulutustaan ja toivoivat paljon ulkomaalaisia osallistujia sinne. Moni Summer Summittiin osallistunut kaverini on myös lähdössä, joten odotan sitä innolla. Lisäksi se samalla korvaa sitä, että Suomen AFS:n Syyspäivät -koulutus jää Itävallassa oleskelun takia tänä vuonna väliin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti